METABOLİK CERRAHİ

Metabolik Cerrahi Nedir?

Avantajları, Türleri, Kurtarma süreci

Metabolik Cerrahi Nedir?

Metabolik cerrahi, başta tip 2 diyabet olmak üzere metabolik hastalıkların tedavisinde kullanılan cerrahi prosedürleri ifade eder. Metabolik sendrom, obezite, fiziksel hareketsizlik, artan yaş ve genetiğin neden olduğu, birlikte ortaya çıkma eğiliminde olan bir metabolizma bozuklukları kümesidir.

Metabolik Cerrahi (Tip II Diyabet Cerrahisi)

Meme küçültme (aynı zamanda küçültme mammoplastisi), büyük göğüslerin boyutunu küçültmeye yönelik plastik cerrahi işlemidir.

Diyabet, vücudun herhangi bir bölümünü önemli ölçüde etkileyebilen ve kontrol altına alınmadığı takdirde yaşamı tehdit eden komplikasyonlara yol açabilen bir hastalıktır. Diyabet, çeşitli nedenlerden dolayı farklı türlere ayrılır ve tip 2 diyabet, diyabetin en yaygın şeklidir ve tüm vakaların %95'ini oluşturur.

Obezite, tip 2 diyabetin birincil nedenidir ve kalp hastalığı, felç, körlük, böbrek yetmezliği, amputasyon, iktidarsızlık, depresyon ve belirli kanser türleri dahil olmak üzere birçok hastalık için önemli bir risk faktörüdür.

Tip 2 diyabetin erken tedavisi yaşam tarzı değişikliklerini (kilo kaybı, uygun diyet, egzersiz) ve ilaçları içerir. Bu değişiklikler hastalığın bir iyileşme dönemine girmesine yardımcı olur. Ancak tip 2 diyabet sıklıkla zamanla kötüleşir ve kan şekerini kontrol altında tutmak için daha fazla ilaç kullanılmasını gerektirir. Bu nedenle tip 2 diyabetin kronik ve ilerleyici bir hastalık olduğu kabul edilmiştir. Diyabet cerrahisi, kişide yeterli kilo kaybı sağlanarak obeziteye bağlı tüm hastalıklara son verilmesi amaçlanmaktadır.

Tip 2 diyabet görme bozukluğu, körlük, kalp hastalığı, felç, böbrek yetmezliği, amputasyon ve sinir hasarı gibi sorunlara neden olabilir. Hamileliği etkileyebilir veya doğum kusurlarına neden olabilir. Tip 2 diyabetli kişilerin yaklaşık yüzde 80'i obeziteden muzdariptir.

Diyabetik cerrahi sonrasında tüm bireylerin sağlık durumlarında iyileşme görülmektedir. Hastaların yaklaşık %90'ında kan şekerinde düşme, kullanılan ilaçların cinsinde ve dozajında azalma ve diyabete bağlı semptomlarda azalma görülür.

Metabolik cerrahinin faydaları nelerdir?

Kilo kaybı. Metabolik cerrahi ile uzun vadede kalıcı olan önemli kilo kaybı sağlanabilir. Geliştirilmiş diyabet kontrolü. Ameliyattan kaynaklanan belirgin kilo kaybı, tip 2 diyabette önemli iyileşmeye yol açar ve remisyon da mümkündür. Obeziteye bağlı diğer komplikasyonlarda iyileşmeler. Kalp hastalığı, yüksek tansiyon ve yüksek kolesterol, alkolsüz yağlı karaciğer hastalığı, uyku apnesi ve astım gibi ilişkili durumlarda iyileşmeler görülebilir. Yaşam kalitesinde iyileşmeler. Bundan dolayı kilo kaybı